این مرحله از ساخت پله گرد و پله پیچ بسیار مهم است و باید دقت عمل زیادی به خرج دهید. حدود 99 درصد سازندگان سازه فلزی، کارگاه چوب ندارند و اجرای دکوراسیون چوبی خود را به کارگاههای نجاری مرتبط واگذار می کنند و در برخی مواقع مشکلات زیادی ایجاد می گردد. توجه داشته باشید با شرکتی قرارداد ببندید که همزمان مسئولیت اجرای سازه فلزی و دکوراسیون چوبی را اجرا نماید. 

تنها در مواقعی که شناخت خوبی نسبت به شرکتهای دکوراسیون پله گرد دارید می توانید سازه فلزی را جداگانه سفارش دهید ولی قبل از اجرای سازه فلزی، تمامی مسائل مورد نیاز در اجرای دکوراسیون را به شرکت سازنده سازه فلزی پله گرد و پله پیچ گوشزد نمایید. 

تاکید میکنم که حتما هنگام بستن قرارداد سازه فلزی پله گرد، قرارداد اجرای دکوراسیون هم بسته شود و حتما دکوراسیون نهایی پله گرد را مشخص کنید زیرا ممکن است هنگام دکوراسیون نهایی پله گرد با مشکلات جدیدی روبرو شوید به طور مثال بعد از اجرای سازه فلزی متوجه میشوید که دوست دارید روی سازه فلزی نرده شیشه ای اجرا کنید ولی به دلیل اینکه پیش نیازهای نصب شیشه در ساخت سازه رعایت نشده است، نمیتوانید نرده شیشه ای نصب نمایید و مجبور میشوید نرده ای را که مورد نظر شما نیست نصب کنید. توجه کنید به طور مثال نرده فرفورژه حتما باید در مرحله نصب سازه نصب شود زیرا بعد از اجرای سازه فلزی در محل پروژه برای اجرای نرده فرفورژه باید شابلون برداری شود و مشکلات خاصی دارد که هزینه بیشتری به شما تحمیل می کند. 

در نهایت بهدمنظور جلوگیری از سوء استفاده های بعدی سازنده سازه فلزی، دکوراسیون نهایی را نیز با شرکت سازنده نهایی نموده و قرارداد بنویسید. در مرحله نصب کف پله اگر سازنده پله اندازه کف پله های فلزی خود را به طور دقیق انجام نداده باشد و مسئولیت اجرای کف پله را نیز قبول نکرده باشد، شرکت اجرا کننده دکوراسیون پله هزینه اضافی از شما بابت درست کردن اندازه پله های چوبی دریافت می کند. و در نهایت پروژه پله گرد شما مناسب انجام نمی گردد. 

حتما طرح نرده و نوع چوب کف پله خود و حتی رنگ مورد استفاده برای سازه فلزی و کف پله های چوبی را نیز مشخص نمایید. دکوراسیون پله گرد و پله پیچ بسیار مهم است. نرده های فرفورژه طرحهای زیادی دارند و شما باید طرح مورد نظر خود را با کارفرما نهایی نمایید. 

برای دیدن نمونه کارهای مجموعه بارمان از سایت ما بازدید کنید:

www.barmanstep.com